My Beautiful Dream..: .:Pengalaman Mematangkan Fikiran:.

13 Jun 2011

.:Pengalaman Mematangkan Fikiran:.

Assalamualaikum...

Selamat semua....tak sedar2 dah bulan Jun sekarng..umur pun dah meningkat..tahun ni umur aku 26 tahun...walaupun belum genap...hrp2 aku bertambah matang dlm hidup,lebih diberkati dunia & akhirat…dimurahkan rezeki aku dan suami…dan moga bahagia selalu…doa2 kan aku cepat dapat baby yer...AMIN...

Tahun ni, aku lalui satu kehidupan baru..tahun ni aku bertukar status dari bujang ke sudah berkahwin, pendek kata, tahun ni merupakan yang pertama buat segala-gala nya lah...heheheehe...^_^

Sepanjang kehidupan kita ni, mcm2 pengalaman kita lalu kan...??ada yang pahit, ada yang manis..yg manis tu kita simpan la jadi kenangan, yg pahit tu buangla jauh2..jdn duk ingat lagi..
yg penting apa yg dah jadi jadikan satu pengajaran dlm hidp kita…
yg baik tu, kita ikut...yg x elok tu, buangla jauh2..
yela, kita ni manusia biasa, yang x lari dari buat salah, asalkan kita sentiasa b'usaha membaiki kesilapan tu..
"Nobody's Perfect... "

Ke mana2 aku pergi, aku selalu ingat pesan mak aku...nk tolong org biar beringat..jgn baik sgt...bukan apa kita hidup dengan manusia zaman sekarang..manusia yang bnyk ragam..yg kita tak tau hati budi, yg sush kita nak nilai..
Dulu kalau kita buat baik, orang balas baik..tolong pun ikhlas,sekarang kalau kita buat baik, orang kata, "baik ada makna tu....."
Apasal la sempit sangat fikiran...
Tak pun, kalau ada kereta rosak tepi jalan, kita b'henti nk tolong, tgk2 kita pulak kene rompak...
Seriau kan...???
apa nak jadi dunia zaman sekarang pun x tau..
tapi tu la hakikatnya...

Allah tu Maha Adil, hari ni dia buat kat kita, esok turn orang lain plak buat kat dia..kita jangan balas, kalau kita balas, maknanya kita pun lebih kurang macam dia jugk kan..
Yg penting, redha dan banyak bersabar, setiap dugaan yang datang ada sebabnya...

Renung2 kan...




 


No comments:

Post a Comment

My Beautiful Dream Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign